השפעת התמונות דרמטית. לפי מחקר שבחן למעלה מ – 15,000 עסקים, עסקים עם מעל 100 תמונות קיבלו 520% יותר שיחות טלפון, 2,717% יותר ניווטים לבית העסק ו – 1,065% יותר כניסות לאתר לעומת עסקים עם מעט תמונות בלבד. תמונות איכותיות, של פנים וחוץ, מוצרים ולקוחות, מחזקות אמינות ומגבירות מעורבות. מומלץ גם לעודד לקוחות להעלות תמונות בעצמם או ליצור “קיר סלפי” בעסק שמעודד צילום ושיתוף.

קידום לוקאלי הוא קידום עסק ע"פ אזור פיזי שבו ממוקם העסק, קידום לוקאלי יביא לחשיפת העסק במפות גוגל ולחשיפה עבור גולשים שמחפשים עסקים באזור גיאוגרפי ספציפי.
אומנם העובדה כי שם העסק שלך יופיע במפות גוגל ובחיפושים בגוגל לא מבטיח כי אכן תהיה במקום הראשון על מילת החיפוש שאתה מעוניין אך מחקרים מראים כי 32% מהאנשים נוטים ללחוץ על מיקומי גוגל מפות גם אם התוצאה מופיעה למטה יותר בעמוד.
אז איך מבצעים קידום לוקאלי ומופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל לעסק שלי ומפות גוגל?יש לפניכם שני דרכים:
- צרו קשר בוואטסאפ עם המומחים של Alt_Digital שישמחו לסייע לכם ולבצע עבורכם קידום לוקאלי.
- המשיכו לקרוא את המדריך שהצוות שלנו כתב עבורכם ואם יש לכם שאלה אנחנו כאן בשבילכם!
מה זה גוגל מיי ביזנס?
גוגל מי ביזנס הוקם בשנת 2014. בהתחלה, הכלי הוקם על מנת לאפשר לבעלי עסקים יותר שליטה על מה ימצאו הגולשים שיחפשו את העסק שלהם. במהלך השנים גוגל חימשו את הרשת הזו בכמה כלים מהותיים וחשובים. הראשון שבהם הוא חיפוש על מפות גוגל שעוזר לבעלי עסקים להימצא על המפה ומגדיל את החשיפה הלוקלית שלהם ובעצם תורם לקידום אתרים לוקאלי.
מה המידע שהגולש מקבל מתוך גוגל מיי ביזנס?
- אתר אינטרנט (אפשר לקשר לאתר הרשמי שלכם כמו גם לבנות אתר בסיסי בחמש דקות)
- ביקורות
- פוסטים
- תמונות ווידאו
- דרכי התקשרות
- פרטי העסק הבסיסיים
- פרטים חשובים על העסק (למשל נגישות לנכים, עטיפת מתנות, שעות מיוחדות ועוד)

השלבים לפתיחת חשבון גוגל מיי ביזנס:
שלב 1. היכנס ל Google my business
והירשם על ידי לחיצה הכפתור הירוק בפינה הימנית העליונה. לינק
שלב 2: מלא את פרטי העסק
(שם העסק, כתובת, פרטי יצירת קשר, שעות פעילות וכו')
מומלץ למלא כמה שיותר פרטים על העסק ולעדכן פרטים חשובים ללקוחות שלכם כמו שעות פתיחה בכל פעם שצריך.
שלב 3: הוסיפו תיאור קצר לעסק
(טיפ: אל תחסכו בתיאור העסק השתמשו בכמה ביטויים על מנת לקדם את עצמכם על מילות המפתח הרצויות).
שלב 4: הוסיפו תמונות לעסק
הוסיפו תמונת קאבר אותה הגולשים יראו בתוצאות החיפוש, תמונות מחוץ מחוץ ומתוך העסק, תמונות של מוצרים וכו'.
שלב 5: אימות העסק
יש שתי דרכים לעשות את הפעולה הזו: באמצעות גלויה עם קוד אימות לבית העסק
או ע״י שיחת טלפון מגוגל בה תקבלו את קוד לאישור. זו הודעה מוקלטת אז לא לשכוח להכין עט מראש 🙂
שלב 6: בצעו אופטימיזציה לכרטיס העסק
כל השלבים הקודמים ופעולות נוספות כמו עדכון תמונות, פרסום פוסטים, מענה לביקורות מגולשים ועוד.
איך מבצעים אופטימיזציה של גוגל מיי ביזנס?
- בשם העסק הכניסו רק את שם העסק. זה לא המקום להתחכם ולהכניס תאורים, גוגל יעניש על זה.
- בתיאור העסק הכניסו מילות מפתח עליהן אתם רוצים להופיע אך, בתיאור העסק אל תבצעו קידום מכירות ואל תשתמשו בשפה מכירתית מידי.
- דייקו את הקטגוריות של העסק שלך, כך תעזרו לגוגל להציג את העסק שלך בתחומים הרלוונטים.
- אומנם גוגל מאפשרים לכתוב תיאור של עד 750 תווים, אך בפועל רק 250 תווים יופיעו, נסו להשתמש ב – 250 תווים בתיאור העסק.
- כמה שיותר תמונות יותר טוב (הבטחנו שנרחיב על שימוש בתמונות וכך נעשה בהמשך).
- התמונה החשובה ביותר היא תמונת הקאבר. זו התמונה שהכי הרבה אנשים יראו והיא צריכה לייצג את העסק נאמנה.
- וידאו הוא אלוהי התוכן כיום, אל תפחדו לצלם סרטונים ולעלות לחשבון.
- בקשו מלקוחות שיכתבו ביקורות. כ – 91% מהצרכנים מסתמכים על ביקורות חיוביות שהם קוראים.
- אל תציעו ללקוחות שלכם תמורה בעבור הביקורת (גוגל מאוד לא אוהבים שוחד).
- הגיבו לביקורות, גם לרעות, אבל שמרו על דיפלומטיות ושפה נאותה.
- אל תזניחו. גם אם מילאתם את כל הפרטים ושמת מלא תמונות אתם עדיין צריכים להיכנס כל תקופה קבועה לחשבון על מנת שגוגל יזהה פעילות בו וימשיך לקדם אתכם.
- השתמשו בפוסטים. הרבה מחקרים התפרסמו על כך וכולם מראים כי שימוש קבוע בפוסטים של גוגל יכול לסייע בהגדלת חשיפה באזור ה-11%.
- שמרו על קשר עם הלקוחות. יש לכם שתי דרכים עיקריות לעשות זאת. הראשונה היא לאפשר שליחת הודעות ישירות אליכם וכך תוכלו להשיב מהפלאפון שלכם, השנייה היא לאפשר שאלות ותשובות על העסק ובכך לייצר אינטראקציה בין הלקוחות ובינכם.
טיפים נוספים שיעזרו לכם לקדם את העסק בגוגל מיי ביזנס
חשיבות התמונות לקידום לוקאלי של העסק
העולם כיום הופך להיות פחות ופחות ורבאלי ויותר ויזואלי, רק חשבו רגע על אינסטגרם, סנאפצ'אט, ילפ או כל פלטפורמה אחרת. התמונות והדימויים שולטים בחיינו ועוזרים לאנשים למצוא את מה שהם רוצים, כמו גם עוזרים לכם לייצר רצונות אצל הלקוחות. (למשל תמונה של אנשים אוכלים המבורגר מגרה יכולה לסייע לאנשים להעדיף את הבורגריה שלכם מאשר הבורגריה המתחרה שרק מציגה תמונות של אוכל).
ב-1 באוגוסט התפרסם המחקר הגדול ביותר שנעשה עד היום על השימוש בתמונות בגוגל מיי ביזנס וכיצד זה מסייע לעסק שלך. במחקר הזה נבדקו 580,853 תמונות על פני 15,191 עסקים בגוגל מי ביזנס, בקצרה נגיד כי נמצאה קורלציה ישירה בין כמות התמונות שיש לעסק לבין כמות הקליקים שהוא מקבל.
מה זה אומר למעשה? זה אומר שאם תשקיעו בהעלאה של צילומי חוץ של החנות, צילומי פנים, צילומי מוצרים, תמונות של לקוחות וכל סוג של תמונה שקשורה לעסק שלכם תרוויחו מכך המון. אנשים היום מחפשים אחר דימויים יותר מאשר הם מחפשים אחר מלל ולכן ישנה חשיבות עליונה שבדף העסק שלכם יוכלו למצוא כמה שיותר פריטים ותמונות.
- עסקים עם למעלה מ-100 תמונות קיבלו 520% (!!!) יותר שיחות טלפון מאשר עסק ממוצע באותו התחום. עסקים עם תמונה אחת קיבלו 71% פחות שיחות מהעסק הממוצע.
- עסקים עם למעלה מ-100 תמונות קיבלו 2,717% יותר הכוונות (הכוונה ב"הכוונות" היא אנשים שחיפשו את העסק ואז לחצו על כפתור ה "Direction" על מנת שגוגל ינווט אותם לעסק).
- עסקים עם למעלה מ-100 תמונות קיבלו 1,065% יותר קליקים על האתר שלהם מהעסק הממוצע באותו התחום. עסקים עם תמונה אחת קיבלו 65% פחות קליקים מהעסק הממוצע.
הנתון המרשים באמת על פי המחקר הזה הוא שעסקים עם הרבה תמונות זוכים לחשיפה גדולה יותר (בצורה משמעותית) גם בחיפוש וגם במפות מאשר עסקים עם פחות תמונות. עד כמה יותר? בחיפוש תוכלו להשיג 960% יותר מאשר המתחרים, בעוד בחיפוש במפות של גוגל תוכלו להשיג יתרון עצום על המתחרים – 3459% יותר הופעות במפות.
אז איך אתם יכולים להגביר את כמות התמונות בעסק שלכם?
בקלות. קודם כל תדאגו לעלות תמונות באופן קבוע של העסק, של לקוחות בעסק. דאגו לעלות תמונות איכותיות שמעניקות ערך מוסף ומשדרות ללקוח משהו (זה יכול להיות אמינות, משפחתיות, שירותיות או כל תכונה אחרת). השיטה הנוספת היא לנסות ולעודד את הלקוחות שיפרסמו תמונות בעצמם, אנשים מאוד אוהבים לראות עסק שיש לו תמונות של לקוחות כי הדבר מחזק את המותג ומשדר אמינות בצורה רצינית וטבעית יותר.
הדרך המגניבה והטובה ביותר להשיג תמונות היא לייצר קיר שיגרום לאנשים לרצות ולהצטלם איתו על מנת לעלות סלפי לאינסטגרם או לגוגל. נסו לייצר קיר יצירתי שיתפוס את רוח העסק ויגרום ללקוחות לחייך, כך תבטיחו כי הלקוחות רוצים להצטלם ותהנו מהיתרונות של הצילומים הללו.
היתרונות של שימוש נכון ב Google My Business
אומנם גוגל לא חושפים את כל הפרמטרים אשר משפיעים על דירוג האתרים שלהם במנוע החיפוש אבל מחקרים רבים (כמו זה למשל) מראים כי גוגל מיי ביזנס הוא בין הגורמים המשמעותיים ביותר על חשיפת העסק שלך על גבי מפות גוגל כמו גם בקידום אתרים לוקאלי.
העובדה כי העסק שלך מופיע בשירות של גוגל מסייע ללקוחות הפוטנציאליים שלך לזהות ולגלות את העסק שלך. מכיוון שמדובר בלקוחות מקומיים אשר מחפשים שירותים בכדי לבצע רכישה ברגע זה אתה למעשה מרוויח לקוח שיכול להגיע אלייך עוד באותו היום ואף להפוך ללקוח קבוע במידה והוא מוצא אצלך את מה שהוא מחפש ומקבל תמורה למאמצי החיפוש שלו.
הימצאות על מפת גוגל מסייעת ללקוח לנווט לבית העסק בקלות וישירות מהפלאפון שלו מבלי שיצטרך לפתוח תוכנות או אפליקציות נוספות, מה שכמובן מקל על כל התהליך ומסייע להגדלת זרימת הלקוחות לבית העסק.
אנחנו _Alt מטפלים ללקוחותינו באופן שוטף בדפי גוגל מיי ביזנס, אנו דואגים לעלות תמונות ופוסטים באופן קבוע ולייצר ערך מוסף לעמודי העסק שלכם. כמובן שבלי שיתוף פעולה מצידכם לא נוכל להתקדם ונשמח אם תשלחו לנו עוד תמונות של העסק והמוצרים שלכם כדי שנוכל לעלות לעמוד העסק שלכם בגוגל.
מחפשים חברת קידום אתרים שלא מפסיקה להתחדש? רוצים לדעת שאתם בידיים טובות? פנו אלינו ונשמח לעזור.
שאלות ותשובות קידום לוקאלי עם גוגל מיי ביזנס
קידום לוקאלי הוא תהליך שמטרתו להגדיל את החשיפה של עסק באזור הגאוגרפי שבו הוא פועל. באמצעותו העסק מופיע בתוצאות חיפוש ובמפות גוגל כשלקוחות מחפשים שירותים או מוצרים קרובים אליהם. זהו יתרון עצום לעסקים מקומיים, משום שגולשים שמבצעים חיפוש מקומי לרוב נמצאים בשלב רכישה מתקדם. כלומר, הם מחפשים לקנות כאן ועכשיו.
כדי לפתוח חשבון יש להיכנס ל – Google My Business, למלא את פרטי העסק, להוסיף תיאור עשיר במילות מפתח, תמונות איכותיות, ולבצע אימות דרך גלויה או טלפון. לאחר מכן יש לבצע אופטימיזציה: להשתמש בשם העסק בלבד (ללא תיאורים שיווקיים), להכניס מילות מפתח בתיאור, לבחור קטגוריות מדויקות, להוסיף כמה שיותר תמונות, לעדכן פוסטים ולענות לביקורות של לקוחות. פעילות שוטפת בחשבון מאותתת לגוגל שהעסק פעיל ומחזקת את הדירוג שלו.

