
אנחנו חיים בתקופה שאם אתה לא נמצא באינטרנט אתה לא קיים. זה נכון בעבור אנשים, ועוד יותר נכון בעבור עסקים. אתרי אינטרנט מייצגים עסקים קטנים וארגונים במרחב הווירטואלי החדש, ולכן קידום אורגני של האתר הוא קריטי כדי להבטיח מיקום גבוה בתוצאות החיפוש ותנועת גולשים קבועה ואיכותית. אך מה קורה כאשר המאמצים הרבים שאנחנו משקיעים לא מניבים תוצאות ראויות? תסכול וייאוש הם התגובה הטבעית של מרבית האנשים, אך חשוב לזכור שיש פתרונות פשוטים למדי, אם מבינים את הסיבות שבגינן הקידום האורגני לא עובד.
קידום אורגני הוא כלי אסטרטגי חשוב במיוחד בעולם העסקים המודרני. אנשים מחפשים את מרבית השירותים שלהם באינטרנט והנראות שלנו ברחבי הרשת משפיעה באופן ישיר על מעמדנו ועל הצלחתנו לסגור עסקאות. קידום אורגני מתייחס לשיפור דירוג האתר על ידי ביצוע אופטימיזציה של תוכן האתר, קוד, ושאר גורמים טכניים. בשונה מקידום ממומן המבוסס על תשלום לצד שלישי כדי שזה יציג את האתר שלך, הקידום האורגני מושפע בעיקר מפעולות שבעלי האתר יכולים לבצע בעצמם.
ישנן סיבות רבות לכך שקידום אורגני לא עובד כראוי. בעיות טכניות באתר, תוכן לא איכותי דיו, חוסר ניהול נכון של מילות המפתח הרלוונטיות, וחוסר הבנה ב – SEO הן רק חלק קטן מהסיבות שעלולות לפגוע בדירוג האתר. זיהוי של הגורמים ומציאת פתרונות מתאימים הם המפתח לשיפור ועל כך נדבר נדון במאמר זה. אם גם אתם שאלתם את עצמכם לאחרונה "למה הקידום האורגני שלי לא עובד?" אז שווה שתקראו את המאמר ואולי תמצאו כאן את הפתרון. לקבלת תמיכה נוספת מצד אנשי המקצוע שלנו ב – Alt, צרו איתנו קשר עוד היום.
למה בכלל חשוב להשקיע בקידום אורגני?
אנחנו נמצאים בעידן דיגיטלי שבו עסקים נמדדים קודם כול על פי הנראות שלהם ברשתות. התחרות על תשומת ליבם של הגולשים הולכת ונעשית עזה יותר בכל יום שעובר והקידום האורגני הוא אחד הכלים החשובים ביותר שיש ברשותנו להגביר את הנוכחות שלנו באינטרנט. מדובר על אחת מהאסטרטגיות המרכזיות בכל הקשור לשיווק דיגיטלי ולצד קידום ממומן, זהו הלחם והחמאה של כל עסק שרוצה לשרוד בימינו. לפני שנדבר על הסיבות שבגינן הקידום האורגני שלכם לא עובד, אנחנו רוצים להתעכב מעט על ההבדל בין קידום אורגני לבין קידום ממומן ולהציג את היתרונות שיש לקידום האורגני.
ההבדלים בין קידום אורגני לבין קידום ממומן
הקידום האורגני, אשר מכונה בעגה המקצועית – SEO, נשען ברובו על פעולות שאנחנו יכולים לבצע בעצמנו באתר שלנו. מדובר על אופטימיזציה של חלקים פנימיים כמו תוכן האתר והקוד שלו, אשר מבוססת על נורמות מקובלות ועל השינויים הרבים שמבוצעים באלגוריתם של גוגל ושל שאר מנועי החיפוש. לעומת זאת, הקידום הממומן, אשר מכונה בעגה המקצועית – PPC, דורש תשלום בעבור מיקום האתר בעמודי תוצאות החיפוש ובאתרים אחרים. אומנם הקידום הממומן משיג תוצאות מיידיות, אך הן חולפות ברגע שהתקציב נגמר, ולעומת זאת, הקידום האורגני נבנה בהדרגה לטובת הטווח הארוך.
השפעת הקידום האורגני על תעבורת האתר
כאשר מבצעים את הקידום האורגני כהלכה, אפשר לראות כי תנועת הגולשים אל האתר עולה בהתמדה ובצורה עקבית. אתרים שמדורגים בראש תוצאות החיפוש בגוגל זוכים לחשיפה גדולה, ולכמות גדולה יותר של קליקים וכניסות, וזאת כיוון שהגולשים נוטים ללחוץ על הקישור לאתרים אלו קודם כול. ככל שהתנועה אל האתר שלכם תהיה גדולה יותר, ותתבסס על מילות מפתח נכונות, תוכלו להגדיל את המכירות ואת ההכנסות ולכן הקידום האורגני הוא חלק בלתי נפרד מכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלי.
היתרונות שיש לקידום אורגני
- עלות נמוכה – לא דורש הוצאות פרסום ישירות, ולכן עלות-תועלת טובה יותר לאורך זמן.
- אמינות גבוהה – גולשים נמשכים ומאמינים יותר לתוצאות אורגניות ופחות לפרסומות.
- תוצאות ארוכות טווח – הדירוג האורגני נשמר לאורך זמן, לעומת קידום ממומן שפוקע עם התקציב.
- מוניטין חיובי – דירוג גבוה מקנה אמינות ותחושת מקצועיות לעסק.

אז, למה הקידום האורגני שלי לא עובד?
כפי שאמרנו לאורך המאמר הזה, קידום אורגני היא פעולה שדורשת הבנה והתנסות. זוהי לא בהכרח פעולה פשוטה לביצוע, והיא דורשת הבנה נרחבת בתחומים רבים ומגוונים. כאשר שואלים אותנו למה הקידום האורגני שלי לא עובד, התשובה יכולה להיות נעוצה בכמה מקומות, אך במרבית המקרים אפשר לראות כי התוצאות הלא מזהירות נובעות מחוסר בידע מקצועי שמתבטא ביישום לא נכון באתר. בחלק הזה אנחנו רוצים לדון בנקודות הבולטות ביותר שיכולות להשתבש ולפגוע בקידום האורגני.
-
חוסר ידע ב – SEO
SEO הוא תחום רחב שדורש הבנה בנושאים שונים שנפרסים על קשת רחבה. כך למשל מקדם אתרים צריך להבין את הצד הטכני ולדעת כיצד לבנות אתר שיתקשר בצורה הטובה ביותר עם הסורקים של מנועי החיפוש, אך באותה נשימה עליו להבין את הפסיכולוגיה של הגולש כדי להתאים את התוכן ואת מילות המפתח לקהל היעד המתאים. חוסר ידע בתחום זה הוא הסיבה המרכזית לכך שעסקים קטנים, אשר מבצעים את הקידום האורגני שלהם בעצמם, לא רואים תוצאות. -
בעיות טכניות באתר
הצד הטכני של קידום אתרים מתעדכן ומשתנה בהתאם לשינויים שמנועי החיפוש מבצעים באופן תדיר, אך הדברים הבסיסיים שיכולים לפגוע בקידום האתר שלכם הם זמני טעינה איטיים, שגיאות קוד, בעיות נגישות וחוסר התאמה למובייל. חשוב להריץ בדיקה מלאה של האתר כדי לקבוע בדיוק את הבעיות הטכניות, אך חשוב לדעת כי בעיות טכניות ניתנות במרבית המקרים לפתרון מהיר. -
תוכן לקוי ולא אופטימלי
ההגדרה תוכן לקוי היא אולי מעט נוקשה, אך הכוונה שלנו היא לתוכן שהוא חסר ייחודיות וכזה שלא מצליח לעניין את הקוראים. תוכן הוא כיום אחד הגורמים המרכזיים בקידום אורגני וכאשר התוכן לא עובר אופטימיזציה (משמע התאמה מלאה לצרכים הטכניים), או כאשר הוא לא רלוונטי לקהל הגולשים שלכם, התוצאה היא ירידה בדירוג האתר. -
חוסר התאמה של מילות מפתח
לא סתם אומרים שמילות המפתח הן הבסיס לכל אתר. למעשה מדובר על אבני הייסוד שעליהן אנחנו מבססים את כל הקידום האורגני של האתר ובחירה במילות מפתח שאין עליהן כמות גדולה של חיפושים, או כאלו שלא רלוונטיות כלל לאתר שלנו, עלולה להכשיל את כל מאמצי הקידום האורגני שלנו. חשוב לקרוא כיצד לבצע מחקר מילות מפתח כהלכה ולהבין גם שישנם שינויים במילות המפתח המרכזיות לאורך הזמן. -
חוסר עקביות בפעולות הקידום
קידום אורגני הוא לא זבנג וגמרנו. מדובר על תהליך ארוך שדורש התמדה וסבלנות, כמו גם עקביות. כאשר מתחילים לאבד סבלנות ומשקיעים פחות בביצוע אופטימיזציה של האתר, התוצאה היא שדירוג האתר נפגע והוא מדורג טוב פחות במנועי החיפוש.
איך לשפר את הקידום האורגני של האתר שלי?
לא כל דבר בקידום האורגני דורש הבנה עמוקה ושנים של ניסיון. למען האמת יש כמה דברים שכל אחד ואחת יכולים לעשות כדי לשפר את הקידום האורגני של האתר שלהם ובחלק זה אנחנו רוצים לשתף אתכם בכמה טיפים שיסייעו לשפר את הדירוג שלכם בדפי התוצאות:
-
יצירת תוכן איכותי וייחודי
השקיעו קודם כול בתוכן שאתם מפרסמים באתר. תוכן איכותי, מקורי, ורלוונטי לקהל היעד שלכם הוא המפתח להצלחת הקידום האורגני ויכול לשפר את היחסים שלכם עם הלקוחות בצורה תקדימית. תוכן שמעניק ערך ומצליח לעניין את הקוראים מושך קהל גדול, אנשים נוטים לשתף אותו והוא משפר גם את המיקום של האתר שלכם וגם את רמת המומחיות שלפיה תשפטו. כתבנו מאמר על יצירת תוכן עם ChatGPT שיעזור לכם להניע את התוכן באתר שלכם. -
שיפור הפרמטרים הטכניים של האתר
אתר אינטרנט צריך להתאים להיבטים הטכניים העדכניים ביותר. אתר איטי, עם שגיאות ובעיות תצוגה לא ידורג לעולם במקומות גבוהים ולכן אתם חייבים לוודא שהאתר שלכם נראה טוב ומתפקד בצורה איכותית. אם אתם לא מספיק מבינים בנושא, אנחנו ממליצים לפחות להתייעץ עם בונה אתרים שיספק לכם נקודות בסיסיות. -
ניתוח ומחקר מילות מפתח
אל תנסו לנחש את מילות המפתח שעליהם תבססו את הקידום האורגני שלכם, במקום זאת תשקיעו במחקר שכולל שימוש בכלים כמו Google. נסו למצוא מילות מפתח שרלוונטיות לתחום העיסוק שלכם, אך כאלו שאין עליהן כמות גדולה של תחרות. כמו כן, אנחנו תמיד ממליצים לנסות ולהתברג על ביטויים ארוכים יותר מאשר מילה אחת או שניים. -
עקביות והתמדה בפעולות הקידום
קידום אורגני הוא תהליך מתמשך הדורש סבלנות והתמדה. שמרו על פעילות עקבית של אופטימיזציית האתר וניטור התוצאות כדי שבאמת תוכלו לראות את פרי ההשקעה שלכם.

האם קידום אורגני באמת יכול לעזור לי?
כיוון שכל התחום של הקידום האורגני דורש זמן ואין תוצאות מיידיות, קצת קשה לדבר על קידום אורגני ולא להראות דוגמאות לאתרים שהצליחו לרתום את ה – SEO לטובתם. אחת הדוגמאות הבולטות ביותר היא חברת HubSpot שנחשבת לאחת החברות המובילות בתחום השיווק, המכירות ושירות הלקוחות הדיגיטלי. מהנדסי החברה פיתחו כלי ייחודי בשם "Website Grader" שמדד את ביצועי האתרים של משתמשים, נתן להם דירוג והמלצות לשיפור במטרה להגדיל את החשיפה של חברת HubSpot ולייצר תנועה אורגנית לאתר הראשי שלה.
בשלב הראשון, כאמור, פיתחו בחברה את הכלי הייחודי שהיה מותאם באופן ספציפי לצרכים ולבעיות של קהל היעד של החברה. הכלי לא רק התאים במיוחד לאותו קהל משתמשים, אלא הוא גם סיפק להם פתרונות והצעות לשיפור. אומנם לא מדובר בתוכן מהסוג של מאמרים או סרטונים, אבל שימו לב שבעבור HubSpot ולקוחותיה, זה בדיוק סוג התוכן הרלוונטי. את הכלי הזה הם שיווקו חופשי ובחינם, וכך הוא הצליח להגיע לקהלים שלא בהכרח היו משלמים על שירותים שכאלו. אבל הדבר החשוב ביותר הייתה העובדה שהחברה לא נחה לרגע, היא כל הזמן עבדה על שיפור הכלי והקשיבה להערות המשתמשים כדי לספק להם את המוצר המושלם.
ומה יצא ל – HubSpot מהמהלך הזה, שככל הנראה עלה להם הון תועפות? קפיצה משמעותית בכמות הגולשים האורגנית שהגיעה לאתר שלהם, קפיצה שגם התבטאה בהגדלת המכירות ולא פחות חשוב מכך, בהגדלת רשימות הדיוור של החברה. כיום החברה נחשבת לאחת המוכרות בעולם השיווק הדיגיטלי ורבות מכך אפשר לנעוץ לטובת הכלי המדובר.
ולסיכום
במאמר זה עסקנו באתגרים ובפתרונות הקשורים לבעיות בקידום האורגני של אתרים. דנו בחשיבות של SEO בעולם השיווק המודרני והבנו את ההבדלים בין קידום ממומן לאורגני. סקרנו את הסיבות הנפוצות בעיות לכך שהקידום האורגני לא עובד וגם הבנו כיצד ואיך לפתור את הבעיות האלו. אנחנו רוצים להזכיר את הדבר החשוב ביותר, התמדה ושיפור מתמיד הם המפתחות להצלחה בכל הקשור לקידום אורגני של אתרים ולכן חשוב לשמור על נוכחות קבועה כדי שנוכל לייצר את האתר המושלם.
אנחנו מקווים שמאמר זה סיפק לכם כלים והבנה מלאה יותר על הנושא, וכמובן שנשמח לעמוד לשרותכם ולהציע לכם את שירותינו בכל הקשור לקידום אתרים. כל שעליכם לעשות זה ליצור איתנו קשר ולאחר שנקבע שיחת היכרות נוכל להציע לכם את האסטרטגיה המותאמת לאתר שלכם. אם אתם מעוניינים להמשיך ולהרחיב את הדעת על הנושא, אספנו בעבורכם שלושה קישורים עם מאמרים באנגלית שיעזרו לכם להעמיק בנושא.
שאלות ותשובות על הסיבות שבגינן הקידום האורגני לא עובד
יש כמה סיבות עיקריות לכך: חוסר ידע מקצועי ב – SEO, בעיות טכניות באתר (כמו טעינה איטית או חוסר התאמה למובייל), תוכן שאינו איכותי או רלוונטי לקהל היעד, בחירה לא נכונה של מילות מפתח, וחוסר עקביות בביצוע פעולות הקידום. קידום אורגני דורש הבנה, התמדה וניטור מתמיד, וחשוב לזכור כי לא מדובר בתהליך חד פעמי.
כדי לשפר את התוצאות, התחילו ביצירת תוכן איכותי וייחודי שמעניק ערך אמיתי לגולש, ודאו שהאתר מהיר, תקין ונגיש מכל מכשיר, בצעו מחקר מילות מפתח מעמיק כדי למקד את התוכן בביטויים רלוונטיים, ושמרו על עקביות והמשכיות בפעולות הקידום. גם צעדים פשוטים אך עקביים יכולים להוביל לשיפור משמעותי בדירוג ובתנועה האורגנית.