
שיווק דיגטלי זה תחום מאוד דינמי. קמפיינים שעבדו מצוין ממש לפני שבוע, לא בהכרח ימשיכו לעבוד טוב בימים הבאים ובנתיים אתם מוציאים כסף. מי שרוצה באמת לעקוב אחרי תוצאות הקמפיינים שלו צריך להתמודד עם המון מספרים ונתונים שיכולים לגרום לכאב ראש לא קטן בחשיפה ממושכת.
אבל יש נתונים שאתם רוצים להיות עם האצבע על הדופק כל הזמן, את הנתונים האלה אפשר לתמצת לשתי מילים – הוצאות ותוצאות.
אז איך בודקים את הקמפיינים שלנו ומוודאים שהם עובדים כמו שצריך?
יש כל מיני דרכים.
אפשר להיכנס לגוגל אנליטיקס ולהסתכל על התנועה של הגולשים באתר, אפשר להיכנס לפלטפורמות השיווק (למשל גוגל או פייסבוק) ולנתח את נתוני הקמפיין אבל כל אלו דורשים מאיתנו להבין את המושגים הטכניים ומה כל נתון אומר.
בכתבה הזו נציג את כך הפרמטרים שהכי חשוב לבדוק.
אגב כחלק מהשירותים שאנחנו מציעים ב – _Alt תמצאו שירות ייחודי שמאפשר לך לעקוב אחרי כל נתוני הקמפיין, בכל רגע נתון ומכל מקום (אפילו מהנייד) גם אם אנחנו לא החברה שעושה בעבורך את שירותי הפרסום בפועל. בעזרת דשבורד ייעודי שאנחנו בונים עבורך, יש לך גישה מלאה לכל הדאטה של כל הקמפיינים שלך, כך שלא צריך יותר להמתין לסוף החודש כדי לראות את ההוצאות ואת התוצאות של הקמפיינים.
איך בודקים שהקמפיינים של הקידום הממומן עובדים?
רוב העסקים כיום שמפרסמים באינטרנט מתמקדים בגוגל ופייסבוק כפלטפורמות העיקריות, ולכן נתמקד בהסבר לגבי המדדים השונים בפלטפורמות אלו. מי שיצא לו להעיף מבט אי פעם בפלטפורמה כמו גוגל אדס או פייסבוק יודע שאפשר ללכת לאיבוד מרוב כמויות הנתונים והמידע שמוצגים שם.
אבל כאן לפניכם המדדים שברוב המקרים תרצו להתמקד בהם והם החשובים ביותר לניתוח תוצאות הקמפיינים שלכם.
- Conversion Rate
הפרמטר הראשון שאנחנו רוצים לבדוק הוא Conversion Rate, בצורה הפשוטה ביותר מדובר על הפרמטר שמודד את אחוז האנשים שלחצו על המודעה וביצעו פעולה מוגדרת מראש באתר. הפעולה שאותה מבצע הלקוח יכולה להשתנות בהתאם להגדרות הקמפיין שלנו, כשהאחוזים נמוכים זה יכול להעיד שעמוד הנחיתה שלנו לא מספיק טוב, או שהמודעה והאתר לא משדרים את אותו המסר.
מה נחשב למדד טוב? הממוצע של עסקים כיום נע בין 2% ל – 5%, כך שכל תוצאה מעל 10% היא תוצאה נהדרת.
CPA
הפירוש של CPA הוא – Cost Per Acquisition, וכמו שהשם מרמז מדובר על הפרמטר שמראה לנו את הסכום הממוצע שהוצאנו על שיווק כדי שלקוח ירכוש מוצר. נגיד למשל שכל קליק על מודעה עולה לנו שקל אחד ועל כל 50 לחיצות בממוצע יש רכישה, במקרה כזה ה – CPA שלנו יהיה 50 ש״ח.
מה נחשב למדד טוב? קצת קשה להגיד מה נחשב למדד טוב כאשר מדברים על עלות לקוח, כיוון שהדבר תלוי בהרבה גורמים נוספים ויש עסקים שבעבורם 50 ש״ח (כמו בדוגמה) יהיה נתון נהדר ויש עסקים שבעבורם יהיה מדובר על אסון כלכלי. - CTR
הפירוש של CTR הוא – Click Through Rate, וזה למעשה הפרמטר שמראה לנו באחוזים כמה לקוחות לחצו על המודעות שלנו אחרי שהם ראו אותן ברחבי הרשת. זה אחד הפרמטרים העיקריים שמשווקים בוחנים כי הוא עוזר לנו להבין עד כמה המודעות מתאימות לקהל היעד. אבל חשוב לזכור שמדובר על נתון אחד מתוך סך של נתונים שיש לבחון ולכן אסור לנו רק לבחון את הנתון הזה.
מה נחשב למדד טוב? המדד הממוצע כיום לעסקים עומד על אזור ה – 1.9% ויש כאלו שאצלם המדד נמוך עוד יותר ועומד על אזור ה – 0.35%. כל תוצאה שמעל 3% כבר נחשבת לטובה. - CPC
הפירוש של CPC הוא – Cost Per Click, וזהו המדד שמראה לנו כמה כסף עולה לנו לגרום למישהו ללחוץ על המודעה שלנו. גם המדד הזה הוא מדד חשוב למדי בקרב אנשי קידום וזאת בזכות הפשטות שלו. הוא עוזר לנו להבין אם המודעה מתאימה לקהל היעד, אם הקריאייטיב עובד מספיק טוב או אולי צריך לשנות את המודעה.
מה נחשב למדד טוב? קשה להגדיר מה ייחשב מדד טוב כיוון שכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר אנחנו צריכים להבין מה ה – ROI (החזר על השקעה). בנוסף לכל פלטפורמה עלויות לקליק שונות.
כתבנו מאמר על חישוב ROI שאולי יעניין אתכם. - Bounce Rate
ה – Bounce Rate הוא נתון מעט חמקמק שאנשים רבים מתקשים להבין אותו. בצורה הפשוטה ביותר מדובר על הנתון שמראה לנו את אחוז האנשים שהגיעו לעמוד הנחיתה שלנו ויצאו ממנו בלי לעשות שום פעולה. יכולות להיות סיבות רבות לאחוז נטישה גבוה של עמוד הנחיתה, ולכן חשוב לבחון את הנתון הזה לעומק ולהבין בדיוק מה הגורמים לנטישה.
מה נחשב למדד טוב? כל נתון בין 26% ל – 40% נחשב לבסדר. אבל אם אתם רואים שהמספרים עולים למעלה שווה להתחיל לבחון את המצב לעומק. כשהאחוזים יגיעו ל – 70% כדאי מאוד לבחון את הסיבה. - Quality Score
מדד האיכות הוא דבר שאפשר לראות בעיקר בגוגל אדס ואף אחד לא באמת יודע מה הרכיבים שמהם מורכב המדד הזה. מדובר על מדד שנע בין 1 ל – 10 ולמעשה הוא יקבע כמה נשלם על המודעה ובאיזה עמוד חיפוש בגוגל היא תוצג.
מה נחשב למדד טוב? ככל שהמספר גבוה יותר, כך הציון שלכם טוב יותר.
הצורה הנוחה ביותר לבדוק איך הקמפיינים שלכם עובדים
במקום להיכנס לגוגל אנליטיקס ולכל שאר הפלטפורמות והמקומות שבהם אפשר לראות את הנתונים, ובמקום להמתין לסוף החודש כדי שמקדם האתרים ישלח לנו סיכום בשפה של בני אדם, אפשר לבחור בפתרון נוח וידידותי יותר – הדשבורד של _Alt
אנחנו מציעים את השירות לכל הלקוחות שלנו מיד ברגע שאנחנו מתחילים להפעיל את הקמפיינים, כדי שהלקוח יוכל לעקוב בכל רגע ומכל מקום אחרי התוצאות של הקמפיינים. לא לקוחות שלנו עדיין? אנחנו מציעים את השירות הזה גם לעסקים שלא משתמשים בשירותי השיווק הדיגיטלי שלנו ומפרסמים בחברה אחרת.
להלן כמה תמונות מסך כדוגמה לדשבורד שאנו בונים עבור הלקוחות וניתן להתאים אותו בדיוק לצרכים שלכם.




שאלות ותשובות על מדידת הצלחת הקמפיין שלך
Conversion Rate מודד את אחוז האנשים שלחצו על המודעה וביצעו את הפעולה שהגדרנו כיעד. זהו אחד המדדים המרכזיים כי הוא מאפשר להבין האם עמוד הנחיתה עובד, האם המסר מדויק, והאם הפנייה לקהל הנכון. אם אחוז ההמרה נמוך, ייתכן שהמודעה והאתר אינם מסונכרנים, שהתוכן לא מתאים לקהל, או שיש בעיה בחוויית המשתמש בעמוד.
CPA (עלות רכישת לקוח) מחושב לפי:
עלות כוללת / מספר הרכישות.
ערך "טוב" משתנה לחלוטין לפי סוג העסק, שולי הרווח ומחירי המוצרים. יש עסקים ש – 50 ₪ לרכישה הוא נתון מצוין, ובעסקים אחרים זה עלול להיות הפסדי. לכן CPA חייב להיבחן רק בהקשר של רווחיות העסק ו – ROI הכולל, ולא כמספר מוחלט.