
זה מכבר שהפרסום בפייסבוק הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו, ובזכות השיפורים הטכנולוגיים שהחברה מבצעת באופן תדיר יותר ויותר אנשים ללא עבר בשיווק דיגיטלי נכנסים לזירה ומפרסמים בעצמם. בעוד שתכנון והפעלת הקמפיינים בפייסבוק נעשית בצורה דינמית שלא דורשת הבנה טכנית, או הבנת מושגים מתחום השיווק, כאשר מדובר על להבין האם הקמפיין שלכם אכן מצליח או לא כל העניין משתנה.
אז נכון, יש המון פרמטרים מדדי ביצוע שפייסבוק מספקים לנו כדי לעקוב אחרי ביצועי הקמפיין, ובמבט מהצד זה יכול להרגיש מתסכל ומלחיץ, אבל בסופו של דבר לא צריך דוקטורט כדי להבין את מדדי הביצוע של קמפיינים בפייסבוק ובמאמר זה נעבור על המדדים השונים ונראה כיצד אפשר לקרוא אותם ואחרי אילו מהם עליכם לעקוב באופן תדיר.
Alt היא חברת שיווק דיגיטלית בין לאומית אשר ממוקמת בלונדון ובתל אביב ופועלת מזה שנים רבות בקידום אתרי איקומרס וקידום דיגיטלי של מותגים גדולים וקטנים כאחד. בעזרת צוות עובדים מסור ומיומן, ובעזרת שילוב של טכנולוגיות מתקדמות ושיטות עבודה דינמיות, אנחנו מתאימים לכל לקוח את שיטת העבודה הייחודית שתתאים לו. רוצים לשמוע עוד פרטים? צרו איתנו קשר.
עוד לא התחלתם לפרסם בפייסבוק כי אתם לא יודעים כמה זה יעלה לכם? היכנסו וגלו.
לפני הכול – מה זה בכלל מדדי ביצוע בפייסבוק?
כל קמפיין ומודעה שאתם מעלים לחשבון הפייסבוק שלכם ניתנת למעקב באזור שנקרא Ads Manager. באזור זה תוכלו למצוא אינספור פרמטרים ומדדי ביצוע שיעזרו לכם להבין את תפקוד המודעה ולקבל החלטות מושכלות לגבי הפעולות שנדרשות לכל קמפיין וקמפיין. חשוב לזכור שאומנם המספרים אף פעם לא משקרים, אבל הפרשנות למספרים ניתנת לוויכוח.
בין המדדים שעליהם נעבור במאמר זה אפשר למנות את ROAS, CPC ו – CTR אבל כפי שאמרנו קודם לכן, אלו רק חלק קטן מבין 350 הפרמטרים שזמינים לנו בפרסום בפייסבוק. ממש אין צורך להכיר את כל הפרמטרים השונים, ולמען האמת אם יש חברת שיווק ששולחת לכם דו"ח עם כל הפרמטרים אז זה סימן קצת מחשיד, אבל בהחלט יש פרמטרים שחשוב יותר להכיר ובהם נתמקד.
חשוב מאוד להבין שמדדי הביצוע והמשמעות שלהם משתנים בהתאם לסוג קמפיין הפייסבוק שבחרנו וכך למשל עסק שמחפש להגביר רכישות ומכירות פחות יוקסם מחשיפה גדולה.

מדדי הביצוע החשובים ביותר בפייסבוק
-
CPC – Cost Per Click
המדד הראשון שאנחנו רוצים להציג בפניכם הוא CPC שלמעשה מראה לנו כמה כסף אנחנו משלמים בעבור כל קליק וקליק. זהו אחד הפרמטרים המוכרים והבסיסיים ביותר שיש בכל פלטפורמת אנליטיקה ומסיבה פשוטה למדי, אם המדד הזה גבוה, אתם כנראה לא תראו החזר גבוה על ההשקעה. -
CPM – Cost Per Thousand Impressions
אם החשיפה שהמודעות שלך מקבלים נמוכה, זה כנראה יעיד ששער הפרמטרים יהיו גבוהים. חוסר חשיפה יכול להעיד על כך שאנחנו לא מטרגטים את הקהל הנכון, או שאנחנו מטרגטים קהל קטן מדי ולא אפקטיבי. בכל מקרה שלא יהיה, זהו מדד ששווה לשים לב אליו. -
Ad Frequency
זהו המדד שמראה לנו כמה פעמים כל משתמש בפייסבוק נחשף למודעה שלנו, מבין הקהל המטורגט שלנו. ציון גבוה במדד הזה יכול גם הוא לחשוף לכם שהמודעה שלכם מכוונת לקהל מצומצם למדי, אבל מצד שני הסיבה יכולה להיות גם שאיכות המודעה לא טובה ואז הפלטפורמה לא תציג אותה במקרים של תחרות גבוהה. -
Impression
המדד הזה דומה למדי לזה שמראה לנו את החשיפה למאה אלף איש, אבל כאן המספרים הם רחבים יותר. כאשר יש לנו מספרים גבוהים בפרמטר הזה אפשר להיות רגועים, שכן זה אומר שהרבה אנשים נחשפים למודעות שלנו. -
Amount Spent
יש שיגידו שזהו המדד החשוב ביותר, שכן הוא מראה לכם בצורה הפשוטה ביותר כמה כסף הוצאתם עד כה על פרסום, אבל חשוב לזכור שהסכום שהוצאתם לא בהכרח משתווה לסכום שתרוויחו. לכל חברה ולכל עסק יש את החזר ההשקעה שלו ובשביל עסקים מסוימים להוציא אלף שקל על פרסום בפייסבוק יכול להיות סכום עצום שלא בהכרח יחזיר את ההשקעה, אבל בעבור אחרים זה יכול להיות שווה כמה מיליונים. -
Reach
המדד הזה יכול להיות מבלבל, שכן הוא דומה קצת למדד החשיפה, אבל הוא מגלה לנו דבר חשוב מאוד – כמה אנשים ראו את המודעה שלנו בסך הכול. בהקשר זה חשוב לציין שמדד החשיפה יכול להיות מטעה קצת כיוון שמשתמש שנחשף למודעה שלנו פעמיים יספר שם פעמיים, אבל במדד של ה – Reach הוא יספר פעם אחת. -
CTR – Click-Through Rate
המדד הזה נחשב לחשוב מאוד, אבל לא בעבור כל הקמפיינים. ישנם קמפיינים שהמטרה העיקרית שלהם היא חשיפה ובעבורם לא חשוב שאנשים ילחצו על המודעה, אלא רק שיראו אותה. אבל אם הקמפיין שלכם מיועד להוביל אנשים לאתר שלכם או לרכוש מוצר, אתם חייבים שהמספרים פה יהיו גבוהים. -
Conversion Rate
עוד מדד שיש כאלו שמגדירים כחשוב ביותר הוא מדד אחוזי ההמרה. מדד זה מגלה לכם כמה אחוז מהאנשים שראו את המודעות שלכם אכן ביצעו אינטראקציה מסוימת עם המודעה. לא משנה אם אתם מכוונים לקבלת לחיצות או לכניסה של יותר אנשים לעמוד שלכם, המדד יראה לכם את האינטראקציה שהגדרת לו כמרכזית. -
Relevance Score
המדד האחרון שנציג בפניכם הוא אחד שאנחנו אוהבים במיוחד והוא מראה למעשה את הציון שהמערכת מביאה למודעה. על בסיס המתחרים שלנו, הקריאייטיב ותגובת הגולשים למודעות המערכת מדרגת אותנו ומעניקה לנו ציון שנע בין 1 לבין 10, כאשר 10 הוא הציון הטוב ביותר.
כמובן שיש עוד המון פרמטרים שיכולים להיות טובים, אבל אלו הם הפרמטרים הבסיסיים ביותר שכל מנהל חשבון מודעות בפייסבוק חייב להכיר ולעקוב אחריהם. אם אתם למשל מנהלים קמפיינים שיש להם הרבה מודעות וידאו אז שווה שתכירו גם את מדד ה – Vide View and Video Percentage Watched.

כלים למדידת ביצועי קמפיינים בפייסבוק
לפייסבוק יש מספר של כלים שיעזרו לכם למדוד את הביצועים של הקמפיינים שלכם, כאשר לכל אחד מהכלים יש את היתרונות ואת החסרונות שלו, אבל בגדול אין הבדלים מהותיים ביניהם וחשוב יותר שתמצאו כלי שיהיה לכם נוח לעבוד איתו.
-
Ads Manager
זהו הכלי העיקרי של פייסבוק למדידת ביצועי הקמפיינים ודרכו אפשר גם לייצר את המודעות ואת הקמפיינים, וגם לקבל מידע ונתונים מדויקים לגביהם. -
Facebook Business Suite
הכלי הזה מיועד לסייע לכם לקבל מידע מדויק יותר ולדייק את המודעות ואת הקמפיינים שלכם בצורה טובה יותר, תוך כדי שהוא מתמקד בעיקר בקהלי היעד. -
Events Manager
הכלי הזה מתוכן כדי לסייע לכם לקבוע ולנהל את המרות שלכם ולעקוב אחרי ביצועי הכלים הטכניים שמחברים בין האתר שלכם לבין פייסבוק.
בסופו של יום חשוב לזכור שפרסום בפייסבוק הוא יעיל מאוד, אבל שחשוב גם לעקוב אחריו כדי להבין איך אפשר לשפר אותו ולייעל אותו. אם אתם מחפשים חברה שתסייע לכם בכך ותעבוד בעבורכם – אנחנו ב Alt ממתינים לשיחת הטלפון שלכם.
שאלות ותשובות על מדדי הביצועים של קמפיינים בפייסבוק
מדדי ביצוע (KPIs) בפייסבוק הם הנתונים שעוזרים להבין האם הקמפיין עובד או זקוק לשיפור. למרות שיש יותר מ – 350 פרמטרים שונים, רק מספר מצומצם מהם באמת חשובים לרוב העסקים:
-
CPC – כמה אתם משלמים על כל קליק.
-
CPM – כמה עולה להגיע ל־1,000 חשיפות.
-
CTR – אחוז האנשים שלחצו על המודעה.
-
Conversion Rate – אחוז האנשים שביצעו פעולה (ליד/רכישה).
-
Reach – כמה אנשים שונים נחשפו למודעה.
-
Ad Frequency – כמה פעמים בממוצע כל אדם ראה את המודעה.
-
Relevance Score – ציון איכות שהמערכת נותנת למודעה.
מעקב אחר המדדים האלו מאפשר לזהות בעיות בזמן, להבין מה עובד, ולעשות אופטימיזציות שמשפרות את הביצועים לאורך זמן.
-
Reach – מספר האנשים הייחודיים שראו את המודעה לפחות פעם אחת.
-
Impressions – מספר הפעמים הכולל שהמודעה הוצגה, כולל כפילויות.
-
Frequency – ממוצע כמה פעמים כל אדם ראה את המודעה.
Reach חשוב כשמטרת הקמפיין היא להגיע לכמה שיותר אנשים. Impressions חשובים בקמפייני חשיפה ותדמית. Frequency עוזר להבין אם הקהל צר מדי או שהמודעה פשוט כבר "נמאסה" על המשתמשים.
תדירות גבוהה מדי לרוב אומרת שצריך להרחיב קהל או לרענן קריאייטיב.