
מערכת הפרסום של גוגל היא מהמובילות שיש כיום בתחום השיווק בכלל והיא המובילה בכל הקשור לשיווק דיגיטלי. לפי הנתונים שזמינים לציבור מדובר גם על מערכת הפרסום המשתלמת ביותר לבעלי עסקים עם החזר השקעה שעומד על 1:8, שזה אומר שכל דולר שמושקע בפרסום בגוגל מניב בממוצע שמונה דולרים. ההשפעה שיש לקמפיינים בגוגל על השיווק שלנו יכולה להיות מהותית ובאפשרותה לרומם או לרסק את הקמפיין שלנו. במאמר הזה אנחנו רוצים להציג בפניכם את סוגי הקמפיינים השונים שיש בגוגל כדי שתוכלו למצוא את סוג הקמפיין בגוגל שמתאים לעסק שלכם.
בבואנו לבחור את סוג קמפיין הגוגל הטוב ביותר בעבורנו אנחנו צריכים להתייחס למטרות וליעדים שלנו, אבל גם לקהל היעד הספציפי שאליו אנחנו מייעדים את הקמפיין. לכל סוג קמפיין יש השלכות שונות וכדי לדעת בדיוק באיזה סוג להשתמש ומתי חשוב שנכיר, לפחות באופן שטחי, את כל הסוגים השונים ויש הרבה כאלו. על פי גוגל קיימים כיום מעל עשרים סוגי קמפיינים שונים, אך אפשר לחלק אותם לכמה קטגוריות מרכזיות וזה בדיוק מה שנעשה במאמר זה כדי להבין את הנושא בצורה הטובה ביותר.
חברת Alt עוסקת בשיווק דיגיטלי בעבור עסקים ברחבי העולם. בין השירותים שאנחנו מציעים ללקוחותינו אנחנו מנהלים בעבורם את כל קמפייני השיווק, תוך כדי התאמה מלאה של כל קמפיין וקמפיין ליעדיו הספציפיים. אנחנו מאמינים בגיוון שיטות העבודה שלנו ובהתאמה מלאה שלהן ליעדים. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר.
סקירה של כל סוגי הקמפיינים בגוגל
לפני שנצלול ונציג בפניכם את סוגי הקמפיינים שיהיו זמינים בעבורכם בפרסום בגוגל, אנחנו רוצים להתחיל בהיכרות בסיסית עם הקמפיינים האלו. להלן סקירה קצרה של סוגי הקמפיינים בגוגל:
-
מודעות טקסט – Search Ads
מודעות טקסט הן מודעות מבוססות טקסט אשר מוצגות במנוע החיפוש של גוגל על סמך מילות מפתח ספציפיות שהגולש מקליד בשאילתה שלו. כדי להופיע במודעות טקסט יש לבצע מחקר מילים שבו נבין מה מילות המפתח שבהן משתמשים הגולשים ולאחר מכן המערכת תדע להציג את המודעות שלנו בסמוך לאותן מילים. סוג מודעות זה מומלץ במיוחד לעסקים שלקוחותיהם מחפשים באופן אקטיבי מוצרים ושירותים. -
מודעות תצוגה – Display Ads
מודעות תצוגה עובדות על אותו העיקרון כמו מודעות הטקסט, רק שבמקום להיות מבוססות טקסט הן מבוססות על דימוי. אלו המודעות הנפוצות ביותר בגוגל ואפשר לראות אותן באתרים, אפליקציות וכחלק מרשת התצוגה של גוגל (שכוללת אתרים שהם לא דווקא מנוע החיפוש של גוגל או אתרים כמו יוטיוב ששייכים לחברה). מודעות אלו מוצגות בהתאם לאתרים שהגולש הגיע אליהם ובהתאם לפרמטרים אחרים כמו תחומי עניין, גיל, מיקום גאוגרפי ועוד. סוג מודעות זה מומלץ במיוחד לעסקים שמחפשים למתג את עצמם ולהגיע לקהלים רחבים. -
מודעות וידאו – Video Ads
מודעות וידאו מציגות קטעי וידאו קצרים ואפשר למצוא אותן בעיקר ביוטיוב, אבל לא רק. מדובר על מודעות שגוגל מציגה גם באתרים המשתייכים לרשת התצוגה של גוגל וסוג מודעות זה נחשב לאחד האיכותיים ביותר בשל מידת התאמתו לשינויים בהרגלי צריכת התוכן המודרניים. סוג מודעות זה מומלץ במיוחד לעסקים שרוצים להציג את השירותים ואת המוצרים שלהם באופן אינטראקטיבי ומודרני. -
מודעות שופינג – Shopping Ads
מודעות שופינג מופיעות במנוע החיפוש של גוגל ובאתרים המשתייכים לרשת התצוגה של גוגל, אך מה שמבדיל אותן משאר סוגי הקמפיינים בגוגל זו העובדה שהן מעודדות רכישת מוצרים. מודעות אלו יכולות להציג מגוון של מוצרים ובהתאם למה שהגולש מחפש הן יוצגו לו בראש החיפוש כדי לעודד אותו לרכוש בפועל את המוצרים שאותם הוא חיפש. מודעות אלו מאפשרות לנו להציג את המוצרים שלנו, את התיאור שלהם וגם את המחיר בצורה ברורה פשוטה וויזואלית שמצליחה להמיר גולשים רבים. סוג מודעות זה מומלץ במיוחד לאתרי איקומרס שמוכרים את מוצריהם באופן מקוון. -
מודעות אפליקציה – App Ads
מודעות אפליקציה לא נמצאות בשימוש נרחב על ידי עסקים רבים וזאת בשל העובדה שהן מיועדות לקידום אפליקציות בלבד. אם אתם מעוניינים לקדם אפליקציות באתרים ובמקומות המיועדים לכך, סוג זה של מודעות הוא הקמפיין שעליכם לבחור בו. קמפיינים אלו בנויים בצורה כזו שמעודדת את הגולש להוריד את האפליקציה ולהתנסות בה באופן ישיר, אך אפשר גם להשתמש בהן כדי לעודד את המשתמשים באפליקציה לבצע פעולות ספציפיות בתוך האפליקציה. -
מודעות מקומיות – Local Ads
מודעות מקומיות מופיעות במנוע החיפוש של גוגל, אך גם (וזה אולי הייחוד שלהן) בתוך המפות של גוגל. כאשר הגולשים מחפשים עסק מסוים, או תחום פעילות עסקית, המערכת יודעת לקדם מודעות מקומיות ולהציג אותן על המפה כדי לעודד את הגולש להגיע באופן פיזי לבית העסק. סוג מודעות זה מאפשר לבעלי העסק להציג את המיקום המדויק של העסק, את שעות הפעילות, אופני יצירת הקשר וכל פרט אחר שרלוונטי ללקוח לדעת בטרם הגעתו. -
מודעות חכמות – Smart Ads
המודעות החכמות הן מהגרסאות החדשות שגוגל מציעים כחלק מסוגי הקמפיינים השונים במערכת הפרסום שלהם. מדובר על מערכת שמבוססת על בינה מלאכותית כדי ללמוד את העדפות הגולשים ולהציג להם מודעות אישיות שיעודדו אותם לבצע רכישות. בעל העסק מכניס למערכת את כל הנתונים השונים, וזה כולל טקסטים, כותרות, תמונות וכו', והמערכת לבדה מערבבת את חומרי הגלם כדי לייצר את המודעות הממירות ביותר שהיא מצליחה. -
מודעות חשיפה – Discovery Ads
מודעות חשיפה דומות מאוד למודעות התצוגה שהצגנו קודם לכן בכך שהן מתוכננות להציג לגולשים דימויים מגרים שיעודדו אותם לבצע פעולות ספציפיות. ההבדלים בין סוג קמפיין זה לבין מודעות התצוגה מתבטא בשני אופנים: מודעות חשיפה מוצגות במקומות אסטרטגיים יותר כמו עמוד הבית של יוטיוב, ג'ימייל ובכל מיני קטגוריות "חשיפה" שאפשר למצוא בגוגל או ביוטיוב. הדבר השני הוא הממשק שזמין למפרסם ששונה מזה שזמין בעת בחירה בקמפיין מודעות תצוגה. -
מודעות ביצוע מקסימלי – Performance Max
מודעות Performance Max הן הדבר החם ביותר שגוגל מציעים. מדובר על סוג קמפיין שהושק בשנתיים האחרונות ובגוגל מייעדים שהוא יחליף את סוגי הקמפיינים האחרים בקרוב מאוד. מבחינה רעיונית מדובר על סוג קמפיין גוגל שזהה מאוד למודעות החכמות בכך שהמפרסם מספק חומרי גלם והמערכת מייצרת מהם את המודעות הטובות ביותר. אך הוא שונה בזכות יכולות בינה מלאכותיות מתקדמות בהרבה יותר שיוצרות את סוג הקמפיין הטוב ביותר שקיים. לא מאמינים? בואו לראות קייס סטאדי של לקוח שלנו שהעברנו אותו לסוג קמפיין זה ותבינו בעצמכם את העוצמה שיש לכלי הזה.

איך הגענו ל – 20 סוגי קמפיינים בגוגל?
רק כדי שלא תגידו ששיקרנו לכם כשאמרנו שיש כעשרים סוגי קמפיינים שונים בגוגל החלטנו להציג בפניכם את כל סוגי הקמפיינים שזמינים במערכת. כדי שלא לייצר בלבול חילקנו את הסוגים השונים אל תוך הקטגוריות הראשיות שאותן הצגנו בחלק הקודם של המאמר.
- מודעות תצוגה
- מודעות רספונסיביות
- מודעות דינמיות
- מודעות חיוג
- מודעות תצוגה
- מודעות תמונה אחת
- מודעות רספונסיביות
- מודעות וידאו
- מודעות בתוך הוידאו שאפשר לדלג עליהן
- מודעות בתוך הוידאו שאי אפשר לדלג עליהן
- מודעות בתוך הפיד
- באמפר
- Outstream
- Masthead
- מודעות שופינג
- מלאי מקומי
- מוצרים
- מודעות אפליקציה
- מודעות להורדה
- מודעות לעידוד פעילות
- מודעות חכמות
- מודעות חיפוש
- מודעות תצוגה
- מודעות מקומיות
- Google Guarantee
- Google Screened
- מודעות חשיפה
- מודעות Performance Max
למי מתאים איזה סוג קמפיין בגוגל?
אחרי שהכרנו את סוגי הקמפיינים השונים שיש בגוגל אנחנו יכולים להגיד את האמת, אין סוג קמפיין אחד שמתאים לכל סוגי העסקים כמו כפפה. בבואנו להתאים את סוג הקמפיין לעסק אנחנו צריכים קודם כול להבין מה אנחנו מוכרים ולמי אנחנו מוכרים. נגיד שאנחנו מוכרים קורסים בהעצמה אישית, אז יכול להיות שיתאים לנו להשתמש במודעות טקסט, מודעות וידאו או במודעות תצוגה. אבל אם אנחנו מוכרים ציורים אז כנראה מראש לא נבחר להשתמש במודעות טקסט. הדבר הראשון שאמור להכתיב לנו את הדרך הוא ההיגיון, במקרה שמה שאתה מוכר לא מתאים באופן מובהק לצורת מכירה מסוימת, אל תשתמש בה.
אנחנו ב – Alt מבצעים תחקיר מעמיק בטרם אנחנו בוחרים בסוג הקמפיין המתאים ביותר לכל קמפיין וקמפיין. במקרים מסוימים אפילו נבחר שלא לפרסם בגוגל כלל ונשקיע את כל המאמצים בפרסום בטיקטוק למשל, או בפלטפורמה אחרת ששם אנחנו יודעים שקהל היעד שלנו נמצא. הבחירה בסוג הקמפיין גם צריכה להשתלב עם התדמית של העסק שלנו ולסייע לנו לבלוט מול המתחרים שלנו. כך למשל עסק שרוצה להצטייר כצעיר יותר ומפרסם רק מודעות טקסט מיושנות כנראה לא יצליח במשימתו, אך עם אותו עסק יבחר לפרסם מודעות וידאו שיהפכו לויראליות ברשתות החברתיות התוצאה תהיה שונה במאה שמונים מעלות.
לפרטים נוספים על שירותי השיווק הדיגיטליים שלנו ב – Alt צרו איתנו קשר עוד היום.
שאלות ותשובות על סוגי הקמפיינים בגוגל
גוגל מציעה מגוון רחב של סוגי קמפיינים, ביניהם:
-
Search Ads – מודעות טקסט שמבוססות על מילות מפתח במנוע החיפוש.
-
Display Ads – מודעות גרפיות שמופיעות באתרים ובאפליקציות.
-
Video Ads – מודעות וידאו, בעיקר ביוטיוב.
-
Shopping Ads – מודעות שמציגות מוצרים עם מחיר ותמונה.
-
App Ads – קמפיינים לקידום והורדת אפליקציות.
-
Local Ads – מודעות שמופיעות גם במפות של גוגל לקידום עסקים מקומיים.
-
Smart Ads ו – Performance Max – קמפיינים חכמים שמבוססים על בינה מלאכותית ולמידת מכונה.
הבחירה בסוג הקמפיין תלויה במטרה ובקהל היעד של העסק. לדוגמה:
-
לעסקים שמחפשים לקוחות שמבצעים חיפוש פעיל, מומלץ להשתמש במודעות טקסט.
-
למי שרוצה להגדיל מודעות למותג, מתאימות מודעות תצוגה או וידאו.
-
לחנויות אונליין, מודעות שופינג יביאו תוצאות טובות יותר.
-
לעסקים מקומיים, מודעות מקומיות יבלטו במיוחד במפות גוגל.
ב-Alt מדגישים כי אין סוג קמפיין אחד שמתאים לכולם. כל קמפיין צריך להתאים ליעדים, לתדמית ולמוצר עצמו.