הדרך היעילה ביותר היא לשפר את ציון האיכות של המודעות על ידי כתיבת טקסט רלוונטי וברור, חיבור לדף נחיתה איכותי ומהיר, ושיפור שיעור ההקלקות. בנוסף, חשוב לבחור מילות מפתח מדויקות ולא כלליות מדי, לעקוב אחרי הביצועים באופן שוטף ולהתאים את התקציב בהתאם לתוצאות. שימוש נכון במידע, אופטימיזציה מתמדת וקמפיינים חכמים, במיוחד עם ליווי מקצועי כמו זה שמציעה Alt, יכולים לחסוך בעלויות ולהגדיל את ההחזר על ההשקעה.

מערכת הפרסום של גוגל היא כבר מזמן הכלי המרכזי לפרסום באינטרנט, אבל למרות הפופולריות הגואה והעובדה שכלי זה נמצא בפעולה כבר זמן רב, עדיין יש הרבה אנשים שלא מצליחים להבין כמה עולה לפרסם בגוגל. מחיר הפרסום בגוגל משתנה אי אפשר להגדירו בצורה קבועה כיוון שהוא מבוסס על כל מיני גורמים וחלק ממנו לא תלוי בנו כיוון שהוא מבוסס על אלמנט התחרותיות שיש סביב מילות המפתח שעל גביהן אנחנו רוצים לפרסם. במאמר זה אנחנו רוצים להביא לכם פירוט מעמיק יותר על איך עובד התמחור של גוגל כדי שתוכלו להבין פעם אחת ולתמיד את כל הפרמטרים שמשפיעים על מחירי הפרסום בגוגל וכמה עולה כל סוג של מודעה.
אצלנו ב – Alt תמצאו צוות מיומן של אנשים מקצוע שחיים ונושמים את העולם הדיגיטלי. נשמח לעמוד לשרותכם ולהציע לכם את השיטה הייחודית שלנו לפרסום בגוגל אשר מבוססת על מידע מדויק וחדשנות טכנולוגית. לפרטים נוספים על שירותי הפרסום בגוגל שלנו – צרו איתנו קשר.
גורמים שמשפיעים על מחירי הפרסום בגוגל
כפי שציינו קודם לכן, אין מחיר קבוע לפרסום בגוגל וכל מפרסם יכול לשלם מחיר אחר בעבור פרסומת דומה למדי. אך אף על פי שאין מחיר אחיד לכול בשביל לפרסם בגוגל, יש כמה גורמים עיקריים שישפיעו על כמה שתשלמו בעבור פרסום בגוגל.
-
התעשייה
הגורם שלו ישנה ההשפעה הגדולה ביותר על הבדל המחירים בפרסום בגוגל הוא התעשייה שבה אנחנו פועלים. כך למשל תעשיית נותני השירותים (עורכי דין, רואי חשבון, אנשי נדל"ן וכו'…) נחשב לאחד התחומים התחרותיים ביותר בגוגל ולכן מחירי המודעות שבו יהיו הגבוהים ביותר. יש כל מיני גורמים שמשפיעים על כך שתעשייה זו היא מהיקרות ביותר, אך אחת הסיבות המרכזיות היא העובדה שכל לקוח שמגיע לחברה כזו שווה כמה אלפי שקלים ולכן אלו שפועלים בתעשיות כאלו יסכימו לשלם גם 50 ₪ בעבור לחיצה על מודעה. -
ציון איכות
בלי קשר לתעשייה שבה אנחנו פועלים, כדי לקבוע את המחיר שנשלם בעבור מודעה גוגל מעבירה את המודעות שלנו כמה בדיקות כדי לקבוע את ציון האיכות של המודעה. לכל מודעה המערכת מעניקה ציון שנע בין 1 ל – 10 והוא נקבע על פי דף הנחיתה המצורף למודעה, המלל שבתוך המודעה, מידת ההתאמה בין המודעה למילות החיפוש וכמובן שגם ההיסטוריה של המפרסם ואחוז ההקלקה של מודעות עבר. -
ציון מודעה
על פי ציון האיכות שהמערכת נתנה לנו היא ממשיכה לבדוק את המודעה ולדרג גם אותה בציון משלה. החישוב הזה יקבע בסופו של דבר היכן ימוקמו המודעות שלנו והוא פשוט למדי, המערכת לוקחת את ציון האיכות שנקבע למודעות שלנו ומכפילה אותו במחיר המקסימלי שהקצנו לכל מודעה, המודעה שלה יש את הציון הגבוה ביותר תוצג במיקום הגבוה ביותר בדף וזו עם הציון הנמוך ביותר בתחתית הדף (אם בכלל תוצג).
קיימים עוד גורמים שישפיעו על מחירי הפרסום בגוגל ובראשם יהיה סוג המודעה שנבחר להשתמש, אך מעבר לכך יהיו עוד גורמים כמו מטרות הקמפיין שלנו, התקציב שלנו, קהל היעד ועוד. אנחנו נמשיך לבחון את סוגי המודעות ואת ההשפעה שיש להם על כמה שתשלמו לגוגל בעבור מודעות.

סוגי המודעות שיש בגוגל והמחיר שלהן
גוגל מציגה לנו כל מיני סוגים של מודעות ולכל סוג של מודעה יש את המחיר שלה בהתאם ליתרונות ולחסרונות שלה. כך למשל מודעות חיפוש נחשבות לזולות ביותר ומודעות ביוטיוב ליקרות ביותר, אך בטווח יש עוד המון מידע שאותו אנחנו רוצים להביא לכם בחלק זה של המאמר על מחיר הפרסום בגוגל. את סוגי המודעות סידרנו מהזול ביותר ליקר ביותר בעבור מחיר לקליק (CPC).
- קמפייני חיפוש
מודעות חיפוש נחשבות למודעות הנפוצות ביותר והן למעשה מודעות טקסט שמופיעות באופן טבעי בעמודי החיפוש (SERP), בדרך כלל בליווי המילה "מודעה".
מחיר ממוצע ללחיצה בסוג זה – 2.30 ₪ - קמפייני שופינג
קמפייני שופינג משלבים בין מודעות טקסט לתמונות והם יופיעו בדרך כלל כאשר מישהו יחפש מוצר לרכישה. כאשר המערכת תזהה זאת היא תציג לו את התוצאות כאשר החלק העליון יהיה מודעות שופינג שיופיעו בטאב ייחודי.
מחיר ממוצע ללחיצה בסוג זה – 2.43 ₪ - מקס פרפורמנס
מודעות מקס פרפורמנס נחשבות ליעילות ביותר כיוון שהן משלבות בין יכולות הבינה המלאכותית של גוגל לבין קריאייטיב מותאם אישית שאנחנו מייצרים. כתבנו לכם מדריך שלם על מודעות מקס פרפורמנס ששווה לקרוא.
מחיר ממוצע ללחיצה בסוג זה – 09 ₪ - מודעות דיסקברי
קמפייני דיסקברי מציעים לנו להגיע ללקוחות חדשים ולקהלים שלא היינו יכולים להגיע אליהם לפני כן ולהציג להם מודעות מרהיבות שמותאמות באופן אישי להעדפותיהם. באמצעות אותות שמגיעים ישירות מהגולשים, המערכת מתאימה את המודעות באופן פרטני לכל גולש ויודעת גם בדיוק מתי להציג לו אותם כדי שלמודעה תהיה האפקטיביות המירבית.
מחיר ממוצע ללחיצה בסוג זה – 4.93 ₪ - מודעות דיספליי
מודעות דיספליי משלבות כבר את כל הכלים שיש לגוגל להציע עם כמה מהגורמים המסחריים השותפים של גוגל. בעזרת מודעות אלו אתם למעשה מפרסמים גם במנוע החיפוש של גוגל, אך גם באתרים ששותפים לגוגל ומאפשרים להם להציג מודעות אצלם. באמצעות רשת זו אפשר לפרסם בכ – 90% מכלל האתרים שקיימים באינטרנט.
מחיר ממוצע ללחיצה בסוג זה – 7.21 ₪ - מודעות יוטיוב
מודעות יוטיוב הן מודעות אשר מוצגות בעבור גולשים ביוטיוב לפני, או באמצע, סרטונים בנושאים מסוימים. זהו אחד השווקים החמים ביותר בעולם הפרסום היום כיוון שהוא מאפשר לנו להפוך את הסרטונים שלנו לויראלים ולהגיע ישירות לקהל היעד שלנו באופן נוח.
מחיר ממוצע ללחיצה בסוג זה – 9.77 ₪
חשוב לנו להגיד כי המחירים המוצגים כאן יכולים להשתנות בהתאם לכל מיני גורמים, אשר את חלקם הארי הצגנו במאמר זה, ולכן אי אפשר להסתמך על מחירים אלו כאשר אתם מנסים לבנות תקציב לפרסום בגוגל. חשוב להביא לתשומת הלב כי ממוצע העלויות של כלל המשתמשים במודעות בגוגל עומד על סביבות ה – 10 שקלים ללחיצה וגם לכך יש סיבות רבות, כמו למשל חוסר הבנה של המערכת או שוני בתעשיות שהבדלי המחירים ביניהן יכולים להיות מהותיים.
אנחנו ב – Alt נשמח לעמוד לשרותכם ולהציע לכם את שירותנו בפרסום בגוגל, וזה כולל כמובן את לוח הבקרה הייעודי שאנחנו מייצרים לכם שמאפשר לכם מעקב קבוע ומיידי אחר כל הוצאות הפרסום השונות בצורה נוחה ופשוטה. לפרטים נוספים אתם מוזמנים ומוזמנות ליצור איתנו קשר.
שאלות ותשובות על מחיר הפרסום בגוגל
מחיר הפרסום בגוגל משתנה בהתאם לגורמים רבים כמו רמת התחרות בתעשייה, איכות המודעה, ציון דף הנחיתה, סוג הקמפיין והתקציב שהוגדר. מערכת גוגל פועלת בשיטת מכרז דינמית, כך שכל מפרסם מציע מחיר מקסימלי לקליק, אך גם ציון האיכות של המודעה משפיע על המיקום שלה ועל העלות בפועל.
גוגל מציעה מגוון סוגי מודעות עם עלויות שונות לפי יעילות ופופולריות:
-
מודעות חיפוש (Search Ads): כ – 2.30 ₪ לקליק, הנפוצות והזולות ביותר.
-
מודעות שופינג (Shopping Ads): כ – 2.43 ₪ לקליק, משלבות טקסט ותמונה.
-
מקס פרפורמנס (Performance Max): כ – 3.09 ₪ לקליק, מבוססות בינה מלאכותית.
-
מודעות דיסקברי (Discovery Ads): כ – 4.93 ₪ לקליק, מותאמות אישית למשתמשים.
-
מודעות דיספליי (Display Ads): כ – 7.21 ₪ לקליק, מוצגות באתרים שותפים של גוגל.
-
מודעות יוטיוב (YouTube Ads): כ – 9.77 ₪ לקליק, היקרות אך בעלות פוטנציאל ויראלי גבוה.

