
גוגל לא נחים לרגע ובמשרדים שלהם עומלים בכל העת על פיתוח של מערכות חדשות ואיכותיות יותר לטובת פרסום ושיווק דיגיטלי. מהרגע שגוגל החלה להיכנס לתחום של פרסום ממומן היא הצליחה בזמן קצר להפוך למובילה בתחום וכיום, לפי הערכות, קרוב ל 30% מכל הפרסומות ברשת יושבות על הפלטפורמה של Google Ads.
אז כשגוגל השיקו לאחרונה את הקמפיין החדש שלהם – Performance Max ידענו שמדובר ברגע שישנה את עתיד הפרסום בגוגל.
מוזמנים לקייס סטאדי בו אנחנו מראים איך לקוח שלנו קיבל כ-100% יותר לידים בעלות נמוכה ב-50% לעלות לליד!
אז אם אתם מנהלים קמפיינים בגוגל עבור העסק ועדיין לא העלתם קמפיין מקס פרפורמנס המדריך הבא מסביר איך לבנות את הקמפיין שמביא אלינו את עתיד הפרסום בגוגל שלב אחר שלב.
איך לייצר קמפיין Google Performance Max?
כיוון שמדובר על קמפיין המבוסס על בינה מלאכותית אין לנו יותר מדי אפשרויות לבצע אופטימיזציה, לפחות בהתחלה, לכן ההגדרות הראשונות שנעשה הן חשובות מאוד ומומלץ להשקיע זמן ולהבין איזה נתונים אנחנו מספקים למערכת, מי קהל היעד אליו נרצה להגיע ומה היעד העיקרי של הקמפיין. חשוב להבין לפי היעד שתקבעו אם זה תנועה,לידים,מכירות המערכת תדע לדייק את הקמפיין כדי שתגיעו ליעדים שלכם.
- בחלון הראשון של בניית הקמפיין תצטרכו לבחור את מטרת הקמפיין. אתם יכולים בשלב הזה לבחור באפשרות שנקראת "Create a campaign without a goal’s guidance” ולדלג לשלב הבא, או שאתם יכולים לבחור במטרה כבר עכשיו. אבל חשוב לדעת כי קמפיינים מסוג GPM עובדים רק עם המטרות הבאות: Sales, Leads, Website Traffic, Local store visits and Promotions

- בחרו באפשרות של Google Performance Max

- עכשיו זה השלב שבו נגדיר למערכת את היעדים שלנו מהקמפיין. שימו לב לשלב הזה טוב טוב ואל תבחרו במטרות וביעדים שאתם לא מעוניינים בהם כמו הרשמות לניוזלטר או יעדים משוכפלים מקמפיינים אחרים שאתם מריצים.

- תנו שם לקמפיין.
- בבחירת התקציב אתם צריכים להזין שני נתונים, תקציב יומי ואסטרטגיית בידינג. אם אתם לא יודעים מה התקציב המתאים בעבורכם, אז גוגל מציעים שתחשבו כמה עולה להשיג לקוח כיום ואת זה תשלשו.

- בשלב הבא אנחנו נכנסים אל תוך ההגדרות של הקמפיין וזה הזמן להגדיר את הלוקיישן ואת השפה של הקמפיין. כמו כן זה השלב שבו נגדיר את היעד הסופי שאותו אנחנו משווקים, משמע האתר שלנו.
- השלב החשוב והייחודי ביותר שיש ביצירת קמפייני Google Performance Max הוא השלב שמגיע עכשיו שבו אנחנו מייצרים את קבוצות הביקורת של הקמפיין. אפשר להגדיר את החלק הזה כשילוב של יצירת ad group, product group ומודעה במקום אחד. בחלק הראשוני נדרש לבחור את המוצרים שנרצה להכליל בקמפיין ובחלק השני אנחנו מסמנים למערכת את החלקים היצירתיים שבהם נרצה שהקמפיין ישתמש. להלן רשימה של כל הדברים שמומלץ שיהיו לכם כדי לייצר קמפיין איכותי:
- בין 3 ל – 5 כותרות (כל כותרת עד 30 תווים וכותרת אחת של עד 15 תווים)
- בין 1 ל – 5 כותרות ארוכות (עד 90 תווים)
- בין 2 ל – 5 פסקאות תיאורים (כל תיאור עד 90 תווים ותיאור אחד של עד 60 תווים)
- לפחות תמונה אחת מרובעת ותמונה אחת רוחבית (תמונה מרובעת: 1200X1200, תמונה רוחבית: 620X1200). מומלץ יותר כדי לתת למערכת לבצע אופטימיזציה בין סוגי הקריאייטיב השונים.
- לפחות לוגו מרובע אחד.
- מומלץ להוסיף עד חמישה סרטוני וידאו של עד 10 שניות
- עוד דבר חדש שגוגל מציגים בקמפייני GPM נקרא – Audience Signal שמטרתו היא להביא לגוגל כמה שיותר כיוונים לבנות מהם קהלים מדויקים. את הסיגנל מייצרים משילוב של הנתונים הבאים:
- התנהגות הגולשים
- אינטרקציה של לקוחות עם העסק
- תחומי עניין
- הגדרות קלאסיות של גיל, מגדר וכו'
- תוספות למודעות הן הדבר האחרון שתתבקשו לצרף וחשוב להוסיף כמה שיותר תוספות רלוונטיות. בשלב זה לא כל התוספות המוכרות קיימות אבל יש כמה מהבולטות כמו: Sitelink, Callout Extensions, Snippets ו – Promo
חשוב לזכור שקמפיינים אלה מבוססים כמעט ורק על דאטה של החשבון מודעות ושל הקמפיין עצמו ולמערכת יקח זמן ללמוד את הקהל ולהתחיל לספק תוצאות טובות, לכן שווה להיות סבלניים בחודשיים או השלושה הראשוניים וברוב המקרים תראו תוצאות טובות יותר כבר אחרי 2-3 שבועות.
על קהלים בקמפייני גוגל פרפורמנס מקס
מעבר לבניית הקמפיין בעצמו יש עוד כמה דברים שאפשר לעשות כדי לסייע ולייעל את התוצאות שנקבל. הדבר המרכזי שאותו אנחנו רוצים להציג בפניכם הוא – Performance Max asset groups, או כמו שנקרא להם בעברית – קהלי גוגל פרפורמנס. אפשר להגיד שבאופן יחסי קהלי גוגל פרפורמנס מתפקדים קצת כמו ה – Ad Groups שאנחנו כבר מכירים משיווק בגוגל, אבל בעוד שקבוצות מודעות מורכבות ממילות מפתח שונות, קהלי גוגל פרפורמנס מורכבים משילוב של אלמנטים שכוללים בין היתר: תמונות, קטעי וידאו, כותרות, כותרות ארוכות ותיאורים.
לפני שניכנס לפרטים ונסביר כיצר לייצר קהלים בקמפייני Google Performance Max יש עוד מושג שאנחנו צריכים להבהיר – Audience Signal. כל קהלי גוגל פרפורמנס משוייכים לאותם סיגנלי קהל שמטרתם העיקרית לסייע לנו לטרגט את קהל היעד הרלוונטי לנו. באמצעות אותם סיגנלים אנחנו אומרים לגוגל איזה סוג לקוחות אנחנו מעוניינים לטרגט והמערכת עצמה מרכיבה קבוצות רלוונטיות ביחס לפרמטרים אלו ולשאר הנתונים שהכנסנו בקמפיין. חשוב להגיד בשלב זה כי אפשר להכליל בסיגנלים האלו גם רשימות שכבר יש ברשותנו כמו רימרקטינג ונרשמי ניוזלטרים. בסופו של דבר, אחרי שהכנסנו את כל הפרטים אל תוך המערכת, גוגל מערבבת אותם כדי לייצר בעבורנו את המודעות האיכותיות ביותר על סמך מגוון רב של נתונים.
אם יש לכם צורך לייצר מגוון רב יותר של קהלים ומודעות, דעו כי אפשר לייצר עד 100 קהלי גוגל פרפורמנס פר קמפיין.
איך לייצר קהלים ב – Google Performance Max?
גוגל עושים את כל המאמצים כדי שבניית קהלים ויצירת מודעות בקמפייני פרפומנס מקס יהיו נוחים ואינטואיטיביים, כך שבפועל הדבר העיקרי שאנחנו צריכים לעשות זה להכין את כל החומרים מראש כדי שנוכל להזין אותם במערכת. להלן תמונה שמרכזת את כל הפמרטרים והנתונים שבאפשרותנו להזין במערכת.

להלן השלבים שיש לעבור כדי לייצר Asset Group:
כל התמונות בחלק זה לקוחות מ – SOL8
- תנו שם לקהל שאתם יוצרים

- הוסיפו את כתובת ה – URL הסופית (אם יש לכם חשבון גוגל מרצ'נט המערכת תדע למשוך משם את הכתובת)

- מוסיפים תמונות או בוחרים כאלו שכבר הועלו בפלטפורמות השונות שמחוברות לגוגל אדס

- מוסיפים את לוגו העסק

- מוסיפים קטעי וידאו (כל קטע חייב להיות מעל 10 שניות) – אם לא תעלו קטעים בעצמכם המערכת תייצר וידאו על ידי שילוב תמונות ולכן מומלץ תמיד לעלות וידאו

- הוסיפו כותרות

- הוסיפו כותרות ארוכות

- הוסיפו תיאורים

- הוסיפו קריאה לפעולה (מומלץ להשאיר לגוגל לבחור את הקריאה לפעולה)

- הוסיפו את שם העסק

- הוסיפו שביל גישה (Display Path) והעדיפו להכליל מילות מפתח בשביל

- בחנו את המודעה שלכם במצב Preview על פני מגוון פלטפורמות

- בחנו את הציון שגוגל מעניק למודעות שהוא ייצר בעבורכם ובצעו שינויים בהתאם להוראות שינתנו

- שמרו את הקהל שייצרתם
יצירת אות כדי לייצר קהלי פרפורמנס
כפי שאמרנו קודם לכן, כדי לשלוט על קהלי היעד שגוגל יפנו אליהם אנחנו צריכים לייצר סיגנל שבו יש באפשרותנו להגיד לגוגל מי קהל היעד שלנו. להלן תמונה שמראה את מכלול אפשרויות הטירגוט שיש לנו, אך חשוב לזכור כי הנתונים שנזין יהיו נקודת ההתחלה שממנה המערכת תתחיל לבנות קהלים מטורגטים ורלוונטיים.

מסתבכים או מחפשים מישהו שיעזור לכם בהקמת הקמפיין? צרו איתנו קשר ונשמח להקים עבורכם את הקמפיין תוך 72 שעות! לפרטים ושאלות – צרו איתנו קשר עוד היום
שאלות ותשובות על קמפיין Performance Max
Performance Max הוא סוג קמפיין מבוסס בינה מלאכותית המאפשר לגוגל להציג מודעות בכל נכסיה (חיפוש, דיספליי, יוטיוב, ג׳ימייל, דיסקאברי ועוד) על בסיס למידה ממקורות נתונים רבים. היתרון המרכזי: הקמפיין מבצע אופטימיזציה אוטומטית ומגיע לקהלים בעלי כוונת רכישה גבוהה במיוחד. בזכות זאת, עסקים רבים מדווחים על יותר לידים ועלות נמוכה יותר לליד כבר אחרי 2-3 שבועות.
כיוון שהקמפיין נשען על האלגוריתם של גוגל, חשוב להזין ל – PMax כמה שיותר מידע איכותי:
-
כותרות קצרות (עד 30 תווים) וארוכות (עד 90 תווים)
-
תיאורים שיווקיים
-
תמונות מרובעות ורוחביות + לוגו
-
סרטוני וידאו קצרים (לפחות 10 שניות)
-
עמוד נחיתה מסודר
בנוסף, מומלץ להגדיר Audience Signal מדויק הכולל תחומי עניין, התנהגות משתמשים ורשימות קיימות כמו רימרקטינג או נרשמי ניוזלטר, כדי לאפשר למערכת "נקודת התחלה" טובה יותר.