סרטונים קצרים ואותנטיים שעונים על צורך אמיתי, מראים מוצר בפעולה או מספקים ערך מיידי. סרטונים עם “פנים אנושיות”, טרנדים קוליים מוכרים, מאחורי הקלעים, טיפים מהירים או סיפורי לקוחות, הם אלו שמייצרים מעורבות גבוהה ביותר. חשוב לזכור: בטיקטוק לא מוכרים, אלא מספרים סיפור תוך 15 שניות.

כולם מכירים את טיקטוק כפלטפורמה לצעירים בלבד, אבל היא כבר מזמן לא רק שירים וריקודים. טיקטוק צברה נכון לכתיבת שורות אלה מעל 2 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים ברחבי העולם!! ורק נמצאת במגמת עלייה מדי חודש. היא הפלטפורמה החדשה שכל העסקים כבר התחילו לפרסם בה.
למה לכל עסק כדאי להתחיל לפרסם בטיקטוק?
הקהל של TikTok הוא עצום
האפליקציה זמינה כעת ב-150 מדינות וניתן לגשת אליה ב-75 שפות. שוב, ישנם למעלה משני מיליארד משתמשים ברחבי העולם, שמעיינים, גוללים, צופים וצורכים תוכן.
המעורבות גבוהה יותר מבכל פלטפורמה אחרת
90% ממשתמשי TikTok משתמשים באפליקציה מספר פעמים ביום, ורוב המשתמשים מבלים בה שעה או יותר! למה אנשים מבלים בטיקטוק כל כך הרבה זמן? ל-TikTok יש התמקדות חזקה בתוכן יצירתי, המאפשר לעסקים ליצור תוכן אותנטי שיוצר מעורבות גבוהה בקרב קהל רחב. משתמשים שחשים מחוברים לתוכן, נוטים יותר להגיב בחיוב לפרסום.
הפרסום בטיקטוק זול יותר (בנתיים)
לא צריך תקציב גדול כדי ליצור מודעות TikTok מכיוון שהפלטפורמה נותנת מענה לסרטונים גולמיים ולא ערוכים שנעשו בטלפונים ניידים. TikTok משגשגת על סרטונים אותנטיים ולא מלוטשים ואינה דורשת ציוד צילום יקר כדי לייצר תוכן טוב. בנוסף נכון לעכשיו, עלויות הפרסום הממומן זולות בהרבה מהפלטפורמות האחרות ובעלי עסקים יכולים לקבל חשיפה עצומה בתקציב נמוך.
טרנדים ב-TikTok ממקסמים את פוטנציאל החשיפה
מעקב אחר מגמות טיק טוק יעזור למודעה שלך להיראות רלוונטית לאלגוריתם של האפליקציה ולהגדיל את הסיכוי שהיא תופיע בפיד. כל אחד, כולל מותגים קטנ ים, יכול להתחיל טרנדים ולהפוך לויראליים ב-TikTok. עסקים יכולים לעשות שימוש באתגרי האשטאג ממותגים כדי לעודד השתתפות וליהנות מטווח חשיפה רחב יותר.
קל לפרסם בטיקטוק!
כל מי שיש לו טלפון נייד יכול להשתמש ב-TikTok למטרות שיווק. הרעיון של הפלטפורמה הוא לא ליצור סרטונים מושקעים עם תסריט. מאפיין זה סלל את הדרך ליוצרים ומותגים קטנים לבנות סרטונים שמייצרים מעורבות גבוהה. ל-TikTok יש נפח עצום של אפקטים וצלילים. ניתן לסנן אותם, לשמור אותם למועד מאוחר יותר, והאפליקציה אפילו מציעה קטעי אודיו מתאימים לסרטונים שלכם.
סוגי מודעות בקמפיינים ממומנים בטיקטוק
TikTok מספקת לך מגוון אפשרויות לפרסום בפלטפורמה מהן תוכלו לבחור את סוג המודעה שתיהיה האפקטיבית ביותר לחשיפה לקהל היעד שלך ובהעברת המסר הרצוי.
להלן סוגי הפרסומים השונים שתוכלו להפעיל בפלטפורמת הפרסום של TikTok:
- In-feed Video – מודעות המופיעות בניוזפיד המקומי של משתמשי TikTok בפיד.
Brand Takeover – מודעה המאפשרת לשלוט בשיחה כשהמסר שלך משתלט על כל המסך למשך מספר שניות.
לאחר מכן היא הופכת למודעת וידאו בפיד. - Spark Ads – טיקטוק הוציאו את סוג המודעה הזה בשנת 2021, והעניקה למותגים את היכולת לתת חסות לתוכן אורגני פופולרי שקשור למוצרים שלהם.
- Image Ads – מותגים יכולים למקם מודעות תמונה בסרטונים המופיעים באמצעות אפליקציות פיד החדשות של TikTok: BuzzVideo, TopBuzz ו Babe.
- Video Ads – מודעות אלו הן סרטונים במסך מלא של 5 עד 60 שניות המופיעים בפיד של המשתמש.
- Pangle Ads – פלטפורמת הווידאו של Pandle משתלבת עם TikTok כדי להציע מודעות וידאו, מקוריות ובאנרים, אך תכונה זו זמינה למדינות ספציפיות בלבד.
- Carousel ads – מודעות אלו כוללות עד 10 תמונות ומופיעות באפליקציות פיד החדשות של TikTok.
יש לכם 15 שניות בלבד – מה תציגו למשתמש בטיקטוק?
אנחנו רוצים שנייה לגעת בנקודה חשובה בנוגע לאפליקציית טיקטוק. מדובר על אפליקציה מהירה ותזזיתית, כזו שכדי להצליח ולזכות בה בחשיפה עליכם לשחק את המשחק כמו קהל המשתמשים של האפליקציה.
מראש נקודת המוצא של סרטוני טיקטוק היא המהירות והיכולת לשבות את הצופה ב-15 שניות בלבד, על כך יש להוסיף את סף הגירוי הגבוה של המשתמשים שלמעשה הופך את חלון ההזדמנות שלכם לכבוש את הגולש לקצר משמעותית מכל אפליקציה אחרת. לכן עליכם לייצר פרסומת שתהיה טיקטוקית באופייה ותתאים לפלטפורמה, הדרך הטובה ביותר לייצר סרטונים כאלו היא לצלול אל תוך האפליקציה ולצפות בסרטונים רבים ככל האפשר. רק ככה תוכלו להבין בצורה הטובה ביותר מה זה אומר "סרטון טיקטוק".
כמה עולה לפרסם בטיקטוק?
עלות הפרסום ב-TikTok תשתנה מאוד בהתאם למספר גורמים, החל מפורמט המודעה הספציפי שתבחר, אפשרויות הטרגוט, משך הקמפיין ועוד באופן כללי, TikTok מציעה מגוון פורמטים של מודעות, כולל מודעות וידאו בפיד, סטיקרים ממותגים, האשטאגים ממומנים ומודעות רכישה בתוך האפליקציה, שניתן לרכוש בעלות להופעה (CPM) או במחיר לכל- בסיס קליק (CPC).
TikTok אינה חושפת מידע תמחור ספציפי עבור אפשרויות הפרסום שלה. עם זאת, בדרך כלל מומלץ לעסקים לתקצב מינימום של $500 לחודש עבור מסע פרסום קטן עד בינוני ב-TikTok. זה יכול לספק נקודת התחלה טובה לבדיקה ואופטימיזציה של מסעות הפרסום שלך. כמו כן, חשוב לציין שעלות הפרסום ב-TikTok עשויה להשתנות עם הזמן עקב גורמים כמו ביקוש בשוק והיעילות הכוללת של מסע הפרסום שלך.
היום רוב העסקים כבר מבינים את הפוטנציאל הענק בפרסום בטיק טוק ואפשר להגיד בבטחון שזה רק עניין של זמן עד שגם הפרסום בטיקטוק יתייקר. זוכרים את עלויות הפרסום המגוחכות בפייסבוק בשנים הראשונות לעומת גוגל, טיקטוק היא היום פייסבוק לפני 10 שנים. שאם עוד לא נכנסתם לטיקטוק עכשיו זה ממש הזמן!
איך מתחילים לפרסם בטיקטוק?
כדי לפרסם בטיקטוק צריך קודם כול לפתוח חשבון עסקי. אם יש לכם חשבון טיקטוק כבר, חשוב שתדעו כי מדובר על חשבון נפרד. בחלק הזה נדריך אתכם בפתיחת חשבון פרסום בטיקטוק וגם איך להתחיל ולפרסם סרטונים ממומנים בטיקטוק.
- היכנסו לאתר העסקי של טיקטוק
- מלאו את הפרטים. שימו לב כי עליכם לשלוח קוד אישור למייל שלכם ולהכניסו לפני שתוכלו ללחוץ על האישור ולעבור לשלב הבא

- בחלק הבא תדרשו למלא את הפרטים הטכניים של החשבון (מדינה, מטבע, פרטי התקשרות וכו')

- בשלב הבא תדרשו לתאר את העסק שלכם ולהכניס את הכתובת למשלוח חשבוניות


- שימו לב כי הדרך היחידה שבה תוכלו להתחיל להריץ פרסומות היא על ידי כך שתכניסו כרטיס אשראי או שתטעינו את החשבון שלכם בכסף
אלו השלבים להקמת חשבון מפרסם בטיקטוק. לאחר מכן תצטרכו להתחיל ולייצר את הקמפיינים שלכם.
בניית קמפיין ראשון בטיק טוק
תהליך בניית קמפיין פרסום בטיקטוק לא שונה במהותו מפרסום באינסטגרם או בפייסבוק, ההבדל העיקרי הוא סכומי המינימום שעליכם להשקיע כפי שציינו קודם לכן. אז בואו ונראה כיצד לייצר קמפיין ממומן בטיקטוק.
- היכנסו לחשבון הפרסום שלכם בטיקטוק
- בתפריט העליון תלחצו על Campaign
- לחצו על Create כדי לייצר קמפיין חדש
- בחרו את המטרה של הקמפיין מבין האפשרויות: העלאת מודעות, הובלת טראפיק, התקנת אפליקציה, צפייה בסרטון או המרות.

- חשוב מאוד – שימו לב כי מתחת לבחירת המטרה ישנו חלק אשר לא כולם רואים והוא האזור שבו תוכלו להעניק שם לקמפיין, לייצר A/B Testing ולהגדיר את התקציב שלכם.

- בחלון הבא שיופיע כבר נתחיל לייצר את קבוצות המודעות שלנו ונוכל להגדיר את הדברים החשובים כמו מיקום המודעה והגדרת קהלי היעד – אנחנו בAlt_ ממליצים לא לבחור במיקום אוטומטי אלא לפרסם רק באפליקציית טיקטוק עצמה.
- שימו לב – לטיקטוק יש פיקסל משלהם (בדומה לפיקסל של פייסבוק) אשר ניתן להתקין ולעקוב אחר ההמרות באתר
- בשלב הבא נייצר את המודעה עצמה. אתם יכולים לעלות סרטונים שהכנתם או לייצר סרטונים בעצמכם על ידי התוכנה של טיקטוק שתשתמש בתמונות ובקטעים שתעלו כדי לייצר סרטון מגניב וייחודי
- ֿ

וזה כל העניין, עכשיו יש לכם סרטוני מקודמים בטיקטוק ואתם יכולים להתחיל להניע את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר. בעתיד אנחנו מתכננים לכם גם מדריכים מפורטים על הפיקסל של טיקטוק, יצירת קהלים בטיקטוק ועוד המון נושאים שיהיו רלוונטיים למי שמעוניין לפרסם בטיקטוק ולהתמקצע בכך בצורה הטובה ביותר.
בינתיים אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל שאלה שיש לכם. אם אתם מחפשים חברת שיווק דיגיטלי שתדע לקחת את העסק שלכם ולרענן אותו בצורה שתהיה נגישה לקהל היעד, אך גם לכם, צרו איתנו קשר ושמעו על החבילות המיוחדות שלנו ב_Alt דיגיטל, חבילות מיוחדות שנתאים לכם לעסק שלכם באופן פרטני כך שיסייעו למקסם את העסק שלכם לגבהים חדשים בלי לשבור את הראש ואת השיניים על מושגים שאף אחד לא מכיר.
שאלות ותשובות על קידום בטיקטוק
TikTok מתאימה כמעט לכל עסק שמוכן לייצר תוכן ויזואלי קליל, אותנטי ומהיר. אם הקהל שלך פעיל ברשתות חברתיות. מטכנאים ועד מעצבות, ממסעדות ועד חנויות אונליין, תוכל למצוא שם קהילה רלוונטית. היתרון של הפלטפורמה הוא האלגוריתם: גם חשבון חדש לגמרי יכול לזכות בחשיפה ענקית אם התוכן מעניין.
אין מחיר קבוע לפרסום בטיקטוק. העלות תלויה בסוג המודעה, באורך הקמפיין ובמיקוד הקהל. עם זאת, אפשר להתחיל בקמפיינים קטנים בעלות של כמה מאות דולרים בלבד. נכון לעכשיו, המחירים נמוכים משמעותית מפייסבוק וגוגל, מה שהופך את TikTok להזדמנות פרסום משתלמת במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים.

